Jak przygotować odprężającą kąpiel?

Relaksująca kąpiel odpręża, wycisza i pozwala na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Jak w prosty sposób przygotować taką kąpiel? Jaka jest optymalna temperatura wody? Jak długa może być odprężająca kąpiel, aby nie wysuszała skóry?

Polecane produkty

Jak przygotować odprężającą kąpiel?

Spis treści:

Zalety relaksujących kąpieli

Relaksującą kąpiel w wannie z gorącą wodą pozwala choć na chwilę zapomnieć o ciągłych obowiązkach i trudnościach życia codziennego. Odpręża zmęczone ciało i rozluźnia mięśnie. Pomaga ukoić nerwy i odzyskać równowagę wewnętrzną. Dodatkowo, kąpiel relaksacyjna oczyszcza ciało, a w zależności od użytych produktów może również pielęgnować, nawilżać i odżywiać skórę.

Wieczorna, gorąca kąpiel relaksacyjna ułatwia zasypianie. Domowe SPA może działać na wiele zmysłów. Ulubiona muzyka, zmysłowe zapachy i dodatkowe akcesoria pozwolą stworzyć wyjątkową atmosferę. Odprężająca kąpiel w domowym zaciszu nie wymaga dużych nakładów finansowych. Odpowiednio przyszykowana może przynieść podobny efekt do kąpieli relaksacyjnej przygotowanej w profesjonalnym centrum SPA. Co więcej, ciepła kąpiel w wannie może odbyć się w dowolnym momencie. Mamy możliwość pełnej kontroli nad tym, jakie zapachy, jaką muzykę i jakich kosmetyków chcemy użyć do kąpieli w gorącej wodzie.

Odprężająca kąpiel w wannie - czas jej trwania i temperatura wody

Relaksująca kąpiel w wannie, aby rzeczywiście odprężała i pielęgnowała skórę, powinna mieć odpowiednią długość. Najczęściej zaleca się, aby leżeć w ciepłej wodzie 15-25 minut. Taki czas pozwala się odprężyć, zrelaksować i wyciszyć, a jednocześnie może korzystnie wpłynąć na pielęgnację skóry. Jednak zbyt długie przebywanie w wannie zaburza barierę naskórkową, powodując suchość i swędzenie skóry.

Jak gorąca powinna być woda podczas kąpieli w wannie? Optymalna temperatura wody to taka, która jest zbliżona do temperatury ciała. Kąpiel w temperaturze 36-40 stopni Celsjusza działa na skórę kojąco. Wysoka temperatura wody może powodować szybkie przesuszenie, zaczerwienienie i podrażnienie skóry.

Jakie produkty są przydatne podczas relaksującej kąpieli

Relaksująca kąpiel wcale nie musi być pracochłonna. Wystarczy przygotować kilka potrzebnych elementów. Pierwszym z nich jest muzyka. Jeśli kąpiel ma działać odprężająco, warto wybrać spokojną, relaksacyjną muzykę, która działa wyciszająco. Bardzo ważne są tutaj indywidualne preferencje danej osoby. Jedni lubią dźwięki natury, inni muzykę do medytacji lub muzykę klasyczną. Wybierzmy takie melodie, które są dla nas przyjemne i pomagają się zrelaksować.

Drugim ważnym elementem jest odpowiednie światło. Relaksująca, gorąca kąpiel w wannie często kojarzy się ze świecami. Ciepłe światło świec wpływa korzystnie na nastrój i samopoczucie. Kolejnym istotnym aspektem jest zapach. Piękny zapach odczuwany podczas kąpieli uspokaja, łagodzi odczuwane napięcie i pomaga się wyciszyć. Relaksująca kąpiel w wannie może odbyć się z udziałem olejków eterycznych, specjalnych kadzideł lub ziół. Wszystko zależy od naszych upodobań. Przy kąpieli odprężającej najczęściej dobrze sprawdza się olejek eteryczny lawendowy, różany, ylang-ylang czy chociażby olejek pomarańczowy. Olejek może być rozpylany przy użyciu specjalnego dyfuzora, jeśli taki posiadamy, lub może być wkroplony bezpośrednio do ciepłej wody. Jednorazowo zaleca się wprowadzenie 5-20 kropli. Możemy też łączyć rożne olejki eteryczne szukając takiej mieszanki, która najbardziej nam odpowiada.

Osoby lubiące ziołowe aromaty mogą dodać do kąpieli zioła. Początkowo można korzystać z gotowych mieszanek ziołowych, a później, wiedząc już co nam odpowiada, a co się nie sprawdza, możemy starać się stworzyć własne połączenie ziół. Relaksującą kąpiel w wannie można przeprowadzić z wykorzystaniem takich ziół jak: melisa, lawenda, mięta, chmiel zwyczajny, werbena, lukrecja lub rumianek. Aby suszone zioła nie pływały swobodnie w wodzie, można umieścić je w specjalnym woreczku (np. torebce z organzy). Innym sposobem jest przygotowanie naparu. Zioła zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy (bez gotowania) na 15-20 minut. Po upływie tego czasu przecedzamy roztwór i klarowny napar wlewamy do wanny.

Przydatne są też sole i kule musujące do kąpieli. Sól do kąpieli o herbacianym lub kwiatowym zapachu posiada właściwości relaksujące i wyciszające. Jeśli chcemy aby kąpiel działała też leczniczo, możemy wybrać zabłocką lub bocheńską sól do kąpieli. Sól zabłocka zalecana jest przy stanach zapalnych skóry i infekcjach dróg oddechowych. Ze względu jednak na dużą zawartość jodu, jest przeciwwskazana u osób z nadczynnością tarczycy. Bocheńska sól do kąpieli może być stosowana przy bólach reumatycznych i niektórych chorobach dermatologicznych. Kulę musującą do kąpieli można kupić lub przygotować samodzielnie, mieszając:

  • 100 g sody oczyszczonej,
  • 50 g kwasku cytrynowego,
  • 3 łyżki płynnego oleju kokosowego lub oliwy z oliwek,
  • 10 kropli olejki eterycznego,
  • ewentualnie dodając 1-2 krople barwnika spożywczego/niewielką ilość ziół/płatki kwiatów.

Powstała masa powinna mieć konsystencję mokrego piasku. Zagniatamy ją i umieszczamy w wybranych foremkach (np. na muffinki). Tak przygotowane musujące kule do kąpieli odkładamy na kilka godzin w suche miejsce.

Jak przygotować relaksującą kąpiel?

  1. Relaksująca kąpiel to czas tylko dla Ciebie. To zaledwie pół godziny, które warto poświęcić jedynie sobie. Zadbaj o to, aby nic nie zakłóciło Ci spokoju podczas pobytu w wannie.
  2. Włącz ulubioną muzykę.
  3. Przygotuj i zapal tyle świec ile potrzebujesz. Możesz użyć też świec zapachowych.
  4. Napełnij wannę ciepłą wodą o temperaturze nie wyższej niż 40 stopni Celsjusza. Dodaj do wody kilka kropli olejku eterycznego, zioła w woreczku, płatki kwiatów, sól do kąpieli lub przygotuj musującą kulę do kąpieli.
  5. Wejdź do wanny. Staraj się nie skupiać na napływających myślach. Skoncentruj się na zapachach, dźwiękach, przyjemnym cieple i odprężającym, nastrojowym widoku świec.
  6. Jeśli masz ochotę, nałóż ulubioną maseczkę na twarz

Możemy przygotować też relaksującą i jednocześnie nawilżającą kąpiel Kleopatry. Do tego celu podgrzewamy litr tłustego koziego lub krowiego mleka z 3 łyżkami miodu. Ciepłe mleko z miodem wlewamy do wanny. Możemy dodać też łyżkę oleju kokosowego, olejek lawendowy lub płatki róż. Taka relaksująca kąpiel w wannie z mlekiem i miodem działa odżywczo na skórę. Zmiękcza ją i wygładza. U osób ze skórą wrażliwą i podatną na podrażnienie lepiej powinna sprawdzić się kąpiel owsiana. Dwie szklanki płatków owsianych zalewamy wodą i gotujemy ok. 10 minut. Następnie przelewamy roztwór do wanny. Jeśli przeszkadzają nam płatki owsiane luzem unoszące się na wodzie, możemy użyć innego sposobu. Rozdrobnione płatki umieszczamy w woreczku i wrzucamy do ciepłej wody. Kąpiel w zmiękczonych płatkach owsianych jest jednak korzystniejsza dla skóry. Działa regenerująco, zmiękczająco i przeciwzapalnie. Kąpiel owsiana nie jest zalecana osobom uczulonym na owies.

 

Relaksująca i odprężająca kąpiel działa jak najlepszy balsam dla duszy i ciała po męczącym, stresującym i pełnym obowiązków dniu. Pomaga się wyciszyć. Oczyszcza ciało i umysł. Użyty olejek eteryczny, musująca kula do kąpieli lub uspokajająca mieszanka ziół zapewnia przyjemną, spokojną atmosferę. Kąpiel odprężająca pozwala zażyć odrobinę luksusu w domowym zaciszu.

 

Podobne artykuły

Twój koszyk w najlepszej cenie
Liczba ofert 3
Cena od 200,56zł

Hello!

Twój koszyk jest pusty

Znajdź produkty i zbuduj swój koszyk zakupów. Im więcej potrzebnych Ci produktów dodasz, tym bardziej ekonomiczne będą Twoje zakupy! Załatwisz je szybciej, a my znajdziemy dla Ciebie najtańszy koszyk i najwygodniejsze opcje dostawy.

Przeglądaj produkty

Bądź Smart i zyskuj!

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje i korzyści. Odpowiemy na Twoje pytania i wyjaśnimy jak zrobić szybkie i tanie - mądre zakupy.

Zobacz jak to działa